Pierwsze wrażenia z Francji…

DSC005892W nocy z czwartku na piątek pierwsza grupa młodzieży wraz z koordynatorem projektu Panią Magdaleną Geniusz-Starostką i z Panią Vicedyrektor Marzeną Sommerfeld wyruszyła na praktyki. Spotkaliśmy się o 3:00 w nocy w czwartek pod naszą szkołą. Do Warszawy dotarliśmy dość szybko i po odprawie wsiedliśmy do samolotu. Dla większości z nas była to pierwsza podróż samolotem. Wysiedliśmy we Frankfurcie by przesiąść się do samolotu do Francji. W Toulouse po odebraniu bagaży przywitał nas pracownik Institut St Christophe i piękna pogoda. Autobusem dotarliśmy do Masseube. Pierwszego dnia był czas na sprawy organizacyjne, rozpakowanie i kolację w internacie.

Nazajutrz zwiedziliśmy teren należący do szkoły partnerskiej. Mieliśmy okazję poznać historię i specyfikę tej szkoły. Po południu udaliśmy się natomiast do Auch aby poznać to urokliwe miasteczko. W niedzielę natomiast udaliśmy się na całodniowy wyjazd do Lourdes. Mieliśmy tam okazję zwiedzić miasto i grotę oraz zabrać do domu wodę ze świętego źródła.

Tak więc weekend poświęciliśmy na poznanie regionu, a od poniedziałku przyszedł czas na praktyki. Uczniowie zostali rozwiezieni do miejsc praktyk. Jest to 7 różnych hoteli w regionie Południowych Pireneji. Jesteśmy zachwyceni pięknymi krajobrazami oraz iście letnia pogodą powyżej 20 stopni. Zaglądajcie na naszą stronę, będziemy Was na bieżąco informować o naszym pobycie. Zapraszamy również do działu „multimedia” gdzie już znajdują się nasze zdjęcia z podróży i pierwszych dni pobytu. A bientôt!